Saturday 30 January 2016

Project of the year 2016. Suur Tegu 2016.


This is going to be my Project of the year 2016. I’m knitting squares for my very first throw, each square in different lace pattern from Estonian lace reference book Pitsilised Koekirjad, 1986 edition.
Pattern numbers from the book are on photos. All squares one by one can be seen on my Ravelry project page.


 Kui Muhv kuulutas välja Isetegija foorumi kudujate aastaprojekti Suur Tegu, oli mul üsna kohe selge, mida ma kuduma hakkan. "Pitsilisi koekirju" sirvides on alati kahju, et tolleaegsed fotod nii kehva kvaliteediga on. Ilusaid mustreid on nii palju, et kõiki kampsunitesse kududa ei jõua. Hulga puuvillast lõnga on ka olemas. Seega asjaolude kokkulangevuse tõttu saab minu Suur Tegu olema päevatekk, mille iga ruut on kootud erineva mustri järgi "Pitsiliste koekirjade" 1986. aasta väljaandest. Töö edenemisest kirjutan kindlasti veel. Ruute ühekaupa saab näha mu Ravelry lehel. Fotodele lisasin mustri numbri, hiljem lihtne leida.
Olen kõigest seitse ruutu kudunud, kuid juba olen nii mõndagi õppinud. Mõni muster sobib lõngaga paremini kokku, mõni mitte. Nuppe pole veel kudunud, ja ega nad nii jämeda lõngaga vist ei klapigi. Mustrit XXV kududes tundus, et midagi on valesti. Esmapilgul arvasin, et vahe on lõngas, raamatunäidis on peenest sallilõngast. Lähemalt vaadates selgus, et foto raamatus on peapeale pööratud.

                                      

Samal ajal on mul muidgi projekte käsil. Eks näis, kas Suur Tegu valmib sel aastal või sel viisaastakul ;)

Leidub aga veelgi hullemaid pitsikudujaid. Glady'sel oli soov kududa 1000 pitsilist mustriproovi. Jõudis valmis umbes 950. Imekspandav kogus!

The sampler as Gladys left it
Lõpetuseks üks pilt Adelaide nööbipoest, Button Bar, väidetavalt suurim nööbipood lõunapoolkeral! Fotol on umbes pool ühest seinast, teine samasugune, ning kolmas lühem on veel :)




8 comments:

  1. Vahva mõte! Too raamat on tõeline aareteait. Pildid on jah kehvad, nii et proovilapi kudumine võib tuua positiivseid üllatusi.

    ReplyDelete
  2. Küll on tore projekt!
    Palju edu ja rõõmsat kudumist!

    ReplyDelete
  3. Geniaalne projekt! Hakkan kindlasti jälgima. Selle raamatu pitsimustritest on ilmselt jah enamus täielikud üllatusmunad. Ma olin aastaid veendun ud, et selles raamatus Silvia mustrit ei ole. Oh ja kuidas on - foto koepinnast on lihtsalt täiesti maskeeritud!

    ReplyDelete
  4. Praegu koon puuvillasest ja nii mõnegi mustri puhul mõtlen, et villasest või peenest pitsilõngast saaks hoopis teise tulemuse.

    ReplyDelete
  5. Nõustun eelkõnelejatega - suurepärane idee ja ootan kohe huviga järgmisi postitusi!

    ReplyDelete
  6. Mina olen enamuse oma pitsmustritest just sellest tänuväärsest raamatust leidnud. Hetkel on käsil džemper mustriga XV ja pean ütlema, et olen mustrist lausa vaimustuses. See pole üldse selline kui pildilt paistab (minu kahekordse maavillase lõnga ja nr 4 või 4,5 varrastega) vaid imeliselt kena reljeefne kude. Muidugi venitamata-pressimata kujul. Igatahes on see tekk Sul superlahe idee!

    ReplyDelete
  7. Väga hea blogi!
    Nii kudumid, kui reisid. Ja milliseid pildid! On ikka mõnele annet antud! Aitähh!

    ReplyDelete
  8. Tõepoolest, geniaalne idee! Kas tohib ka jälgida ja nippe lugeda?:)

    ReplyDelete