Thursday 16 February 2012

Blocks for Mother of the Year blanket. Tekiruudud.

It is an annual tradition for the Estonian handicraft forum, Isetegija, to knit a throw for Mother of the Year. This year, I can participate as well as a dear friend sent me the yarn that is traditionally used. The throw will be awarded on Mother’s Day in May.
For the first square I started from the centre with 8 stitches. By the end I had 41 stitches on each side. The pattern has been improvised by me using a motif from a pattern book.
For the second square, I started with 41 stitches on needles. Stitch pattern nr 157 from Hitomi Shida’s Knitting Pattern Book. Both squares are 20 X 20 cm.
Yarn: Jil, 50 gr.
Needles: 2,75 mm.


Sel aastal on mul võimalus esmakordselt osa võtta Isetegija foorumis tekilappide kudumisest. Lapitekk on Isetegija foorumi liikmete kingitus Aasta Emale.
Olles varematel aastatel blogidest lugenud kudujate ponnistusi õige mõõdu saavutamiseks mõtlesin, et olen kaval ja alustan kudumist keskelt. Kuna polnud aimugi, kui palju ringe tuleb kududa olin väheke raskustes motiivi paigutamisega. Mitu korda pidin harutama ja uuesti alustama. Ruudu kasvades sai aru, et olin oma suures kavaluses ühe asjaolu kahe silma vahele jätnud! Nimelt olid mul 15 cm pikkused sukavardad, kuid ruudu külje mõõt pidi olema 20 cm. Nii ma siis mässasin lõpuks, kahe külje silmused neljal sukavardal ja ülejäänud kahe külje silmused 60 cm pikkusel ringvardal. Alustasin keskelt kaheksa silmusega, lõpuks oli igal küljel 41 silmust.
Teine ruut tuli kergemalt, kudumiseks lõin 41 silmust varrastele.
Muster pärit Hitomi Shida mustrikogust. Kasutasin sama lillemotiivi mõlemal ruudul. Kui teisel ruudul on motiiv ilus ja reljeefne, siis esimesel kaob kuidagi kasvatuste vahele ära. Teinekord on juba väike kogemus olemas, siis ehk oskan paremini mustrit paigutada.
Lõng on naturaalvalge Jil, kulus täpselt 50 gr, paar meetrit jäi üle.
Vardad 2,75 mm.
Aitäh, armas sõber Elina, lõnga-abi eest!

7 comments:

  1. Väga huvitavad mustrid. Ma pelgasin keskelt alustamist, jätan selle teiseks korraks :)

    ReplyDelete
  2. Aitäh, Meeli! Idee keskelt alustada mulle ikka meeldib, ainult vaja viis pikemat varrast muretseda.

    ReplyDelete
  3. Ilusad, no tõeliselt imeilusad tekilapid ! Imetlen oskust nii keerulisi (minu jaoks) mustreid kududa !
    Noh, ja see kudumise moodus on muidugi ka ajalooline, aga nagu nähtud - tõeline tegija ei jää hätta ning koob kasvõi grilltikkudega, on-ju !
    Elina.

    ReplyDelete
  4. What a beautiful tradition. And you squares are lovely

    ReplyDelete
  5. Suur tänu, Elina! Nii palju on ilusaid mustreid, mida tahaks kududa. Tekilapp on hea võimalus proovida uut mustrit. Grilltikkudega pole veel proovinud kududa, aga kes teab, millal vaja seda nippi kasutada :)
    Thank you, Harpa!

    ReplyDelete